Heti menü

Heti menü

Nyereményjáték

Nyereményjáték

Pizza

Pizza

Sütemények

Sütemények

20
június
2011

A fekete tea hatása a szervezetre!

Fekete TeaA teacserje őshazája Kelet-India,(Assam) de ellenére a legnagyobb teafogyasztók azok a kínaiak voltak. A növény Délkelet-Ázsia haszonnövénye, mely kedveli a csapadékos területet. Európába valamikor az 1600-as évek környékén a Hollandok hozták be, majd innen az Angolok tengeri úton, az Oroszok pedig karavánokon szállították tovább. A vadon teremő növény, úgy kb. 5-6 méter magasságot is eléri, de az ültetvényeken csak 1 vagy 1,5 méter magasságot érhetik el. A teacserjék kb. hároméves korban fordulnak termőre, és hét-nyolc éves korukig adják a legjobb minőségű termést. A növény maximális élettartalma, ameddig még elfogadható levelet hoz, az kb. tizenkét év.

Ezek után friss telepítéssel meg kell fiatalítani az ültetvényt. Magát a tealevelet egy évben többször is szüretelik, ezt kézzel vagy gépi megoldással végzik. Szüretelés után az első feladat a fonnyasztás, melynek következtében a levél elveszíti a víztartalmát, így sodorhatóvá válik. A sodrás egy nagyon fontosa művelet, melynek következtében a sejtek egy része megsérül, és a bennük lévő sejtnedvek kipréselődnek. Ezek után a leges legfontosabb művelet következik, az erjesztés.

Ezen művelet alatt a szabaddá vált sejtnedv enzimhatásra, kémiai változásokon megy keresztül, és ennek következtében a tealevelek színe egyre sötétebb lesz, majd a csersavtartalom részben oxidálódik, és fokozatosan kialakulnak a jellegzetes aromaanyagok, melyek a teára jellemzőek. Az erjedési folyamatot szárítással állítják meg. A fekete teának élénkítő hatását a koffeintartalma okozza, de ez a mennyiség sokkal kevesebb, mint amennyi a kávéban található.

A teakedvező élettani hatását, a teában található antioxidáns anyagok eredményezik, melyek meggátolják a felesleges mennyiségben kialakuló sejtkárosító folyamatokat, amelyek növelik a szív és érrendszeri, illetve a daganatos megbetegedések kockázatát. Különböző kutatások, kísérletek bebizonyították, hogy azok, akik reggel is és napközben is fogyasztanak teát, azoknak a teljesítménye sokkal nagyobb lesz. A központi idegrendszerre stimuláló hatása gyengéd, fokozza az agyi vérellátást, javítja a koncentráció képességet és a légzést is nagyban segíti. 

Teakészítés:
Személyenként 1 teáskanálnyi teára öntsön 2 dl lobogó vizet, majd hagyja állni 3-5 percig. Ezután a teafüvet vegye ki a főzetből (a túlzott áztatás kellemetlen kesernyés ízt ad). A kész teát tejjel, cukorral, mézzel vagy citromlével lehet ízesíteni.

Nike Étterem - Pizzza

Hidegtálak

Hidegtálak

Online rendelés

Online rendelés

Életmód magazin

Életmód