Heti menü

Heti menü

Nyereményjáték

Nyereményjáték

Pizza

Pizza

Sütemények

Sütemények

A víz

A vízAz emberi szervezetnek igen nagy szüksége van a vízre, mivel testünk nagy részét főleg folyadék alkotja. Ez a mennyiség természetesen függő az életkortól, míg egy csecsemő szerveztében 75% víz van, addig egy idős ember testében ez már csak 60 %a-ban mutatkozik meg. A víz fontosságát az is mutatja, hogy víz nélkül csak pár napig létezünk, míg élelem hiányában akár 50 napot is kibírunk. Szervezetünk naponta 2-2,5 liter folyadékot használ el, melyet szigorúan pótolni kell, ezért naponta 1,5 liter folyadékot meg kell, hogy igyunk.

Abban az esetben, ha sportolunk, akkor akár 3 liter is lehet. Létünknek az alapja a folyadékfogyasztás! Sokan nem értik és nem is tudják, hogy miért baj, ha nem iszunk eleget. A kevés folyadék fogyasztásának oka minden korosztálynál, más és más okból marad el. Az idősek sokkal kevésbé érzik a szomjúságot, míg a fiatalok elfelejtenek inni.
Amennyiben kevés a folyadék bevitel, a szervezetünk azonnal jelez: fejfájás, fáradtság, koncentrálási képesség csökkenése. A különböző kutatások alapján kimutatták, amennyiben a testtömegünkből 5%-t veszítünk, akkor a munkaképességünk, teljesítőképességünk akár 30%-kal is csökkenhet.

Akik sportolnak, azok tudják, hogy sportolás előtt egy órával, és a sportolás után elfogyasztott mennyiségű folyadék növeli a sportteljesítményt. Sokan kérdezik, hogy mit igyanak, mivel lehet pótolni a folyadék hiányt. Minden vizet tartalmazó ital, tea, kávé, ételek, (pl. a leves) gyümölcsök alkalmasak a folyadék pótlására. A kutatok megfigyelték, hogy az italok színe sokban segítik a megfelelő folyadék mennyiség bevitelét, mert nem mindegy, hogy a 2-3 liter folyadékot vízzel pótoljuk, vagy ennek a felét gyümölcslé formájában jutatjuk a szervezetbe.

Így nem olyan unalmas, és sokkal, nagyobb kedvvel fogyasztjuk el. (tévhit, hogy a koffein italok kiszáradást okoznak). Az alkoholnál más a helyzet, mert az akár 10%-ot tartalmazó alkoholos italok, folyadékvesztést idéznek elő. Amire még figyelni kell, az a minőség, amit fogyasztunk. A ásványvizek rendkívül széles választékban találhatók, ezért feltétlen olvassuk el, ami a palackon le van írva. Azok, akik rendszeresen sportolnak azoknak az ásványi anyagok hiánya, görcsökhöz vezethetnek, mivel a sok folyadékvesztés következtében csökken a sóháztartás, ezért gyorsan felszívódó sportitalokat fogyasszanak.

Egy igen fontos jó tanács: nem csak árra, de a minőségre is figyelni kell, és nézzük meg a szavatossági idejét is!

Fenn is van, lenn is van,
kinn is van, bent is van,
néma is, zenél is,
lágy is, kemény is,
fehér is, szürke is,
lomha is, fürge is.
(víz)

Nike Étterem - Pizzza

Hidegtálak

Hidegtálak

Online rendelés

Online rendelés

Életmód magazin

Életmód